Przejdź do treści
Wczytuję...

karty

Japonia uwodzi nas swoją bogatą i zróżnicowaną kulturą, tradycjami przodków, gastronomią i doskonałością technologiczną. Obfituje również w gry wszelkiego rodzaju, od najprostszych do najbardziej oryginalnych. Niektóre pochodzą z czasów feudalnej Japonii, a nawet wcześniej, podczas gdy inne są znacznie nowsze. W każdym razie wszystkie te gry przyczyniają się również do bogactwa kulturowego Japonii. W tym artykule przedstawimy tradycyjną japońską grę karcianą: Oicho-Kabu.

OICHO-KABU. FUZJA POMIĘDZY BAKARETEM A BLACKJACKIEM

Na początek, Oicho-Kabu jest grą losową, która mocno przypomina znanego nam bakarata. Ma też pewne cechy wspólne z blackjackiem. Celem gry jest osiągnięcie ręki 9 punktów lub zbliżenie się do niej bliżej (w przypadku blackjacka, musisz zdobyć 21 punktów). I tak jak w bakaracie, liczba jednostek określa wartość twojej ręki. Tak więc, w sumie 17 jest warte 7, a 20 jest warte 0. Ponadto, istnieje również odmiana tradycyjnego Oicho-Kabu: Kyo-kabu. 

JAKIEJ TALII KART UŻYWAĆ?

W praktyce należy stosować talię kart kabufuda. Zawiera 40 numerowanych kart, podzielonych na 4 razy po 10 kart. Ta gra nie zawiera figury, nawet jeśli 2 karty mają określone znaki, które nie są używane w żadnej znanej grze.

Do gry w Oicho-Kabu można również użyć talii kart hanafuda. W tym przypadku wystarczy usunąć karty z „listopada” i „grudnia”, aby użyć tylko tych kart, które odpowiadają pierwszym 10 miesiącom roku. Jeśli nie masz takich, po prostu użyj talii 52 kart i usuń karty, aby zachować 4 zestawy po 10. Na przykład: od Asa (wartość 0) do 9.

ZASADY GRY

Jak bakarat i blackjack, Oicho-Kabu gra się z krupierem i graczami. Krupier rozdaje każdemu z graczy kartę, która nie jest używana w grze. Następnie daje każdemu z graczy pierwszą kartę swojej ręki, a następnie kładzie cztery karty zakryte na stole. Gracze (z wyłączeniem krupiera) stawiają wtedy na wybrane przez siebie karty, do limitu 0-100 punktów za wszystkie zakłady w rundzie.

Po zakończeniu obstawiania krupier kładzie kartę zakrytą na każdej karcie odkrytej i rozdaje ją również sam. Pierwszy stawiający może spojrzeć na karty na kupkach, na które postawił, a następnie zdecydować, czy dodać nową. Inni gracze robią to samo, jak i krupier z własną talią. Następnie krupier dodaje karty do odpowiednich stosów. W końcu karty zostają ujawnione i policzone. Gracz, którego suma zdobytych punktów w kartach jest najbardziej zbliżona do 9, wygrywa i zgarnia całą pulę.

Wiesław

Leave a Comment